Magasin.dk bruger cookies
For at give dig en bedre oplevelse gemmer vi dine informationer om dit besøg på magasin.dk Læs mere
Arrow left Arrow Right Menu ikon Checkmark Close Facebook ikon Favorit ikon Instagram ikon Linkedin ikon Service ikon Location Pin Magasin Indent Snapchat ikon Bruger avatar YouTube ikon Brands Search Reset Icon
Arrow left Arrow Right Menu ikon Checkmark Close Facebook ikon Favorit ikon Instagram ikon Linkedin ikon Service ikon Location Pin Magasin Indent Snapchat ikon Bruger avatar YouTube ikon Brands Search Reset Icon
Portræt

Mad&Vins udvalgte: Overraskende smagsoplevelser med Nicolas Vahé

I en lille serie af artikler her på Ajour, tager vi dig med ind bag kulisserne i Danmarks lækreste gourmetunivers, og kigger nærmere på de mange spændende brands du kan finde i Mad&Vin i Magasin.

Enkelhed og en professionel tilgang til mad er udgangspunktet for gourmetbrandet Nicolas Vahé, som vi forhandler i Mad&Vin. Brandet består af en bred produktportefølje af delikatesser, stilfuldt service og køkkengrej, der vil være en fryd for øjet i dit køkken. Alt emmer af en stor forkærlighed til mad – dvs. at de bedste råvarer og topkvalitet er en selvfølge. Og så gør Nicolas Vahé en dyd ud af at udfordre dig med overraskende smagsoplevelser og anderledes kombinationer af ingredienser, som du ikke vil finde andre steder.


Vi har sat kræfterne bag stævne for bl.a. at blive klogere på, hvordan Nicolas Vahé skal nydes og hvordan idéen til delikatessebrandet opstod.

Hvordan opstod Nicolas Vahé?

"Det hele begyndte, da Nicholas Vahé startede kollektionen af gourmetprodukter i 2005 med de velkendte marmeladefavoritter. Fem år senere mødte han House Doctor og med ønsket om at skabe smagfulde gourmetprodukter til hverdagen, blev det internationale gourmetbrand, som vi kender det i dag, skabt.  I 2016 valgte Nicholas Vahé at træde ud af virksomheden, som danske House Doctor Group så overtog. Med et hold af dygtige og dedikerede udviklere med baggrund inden for kokkefaget, madtrens og design bliver der to gange om året lanceret nye delikatesser og køkkentilbehør til det allerede eksisterende sortiment."

 

Hvad er visionen bag jeres brand?

"Hvorfor bruge flere timer i køkkenet, når du kan lave lækker og smagfuld gourmetmad på ingen tid? Nicolas Vahé er inspireret af hverdagen og skabt ud fra en kærlighed til god mad og lækre ingredienser."

 

Hvor finder I inspiration til nye smage og varianter?

"I hverdagens små behov: Står vi midt i madlavningen og mangler et produkt, så er der ikke langt fra tanke til idéudvikling og eksperimenter med nye smagsvarianter. Vi finder også inspiration på rejser, hvor vi tager det bedste med hjem og fortolker det på vores egen måde." 

Hvad betyder det visuelle i form af emballage for jeres brand?

"Det betyder meget for den oplevelse, vi ønsker, vores kunder skal have med vores produkter. Ud over at fortælle en historie og skabe inspirerende omgivelser i køkkenet, afspejler vores emballage vores produkters rene værdier, der sikrer, at produkterne er fri for kunstige konserveringsmidler, farve- og smagsstoffer."

 

Hvad er jeres tre vigtigste værdier?

"Ærlighed, innovation og passion. Vi ønsker at gøre hver dag mere smuk og smagfuld end i går."

 

Hvordan skal jeres produkter nydes?

"Lidt, men godt. Og så skal de nydes i hverdagen. Til alt fra morgenmaden på sengen og eftermiddagsteen til når aftensmaden skal gå hurtigt – eller til hyggelige sammenkomster med familie og venner."