Magasin Onlineshop - Køb dine varer og gaver online cid=ajour-blomsterstylisten null
Magasin.dk bruger cookies
For at give dig en bedre oplevelse gemmer vi dine informationer om dit besøg på magasin.dk Læs mere
Arrow left Arrow Right Menu ikon Checkmark Close Facebook ikon Favorit ikon Instagram ikon Linkedin ikon Service ikon Location Pin Magasin Indent Snapchat ikon Bruger avatar YouTube ikon Brands Search Reset Icon
Arrow left Arrow Right Menu ikon Checkmark Close Facebook ikon Favorit ikon Instagram ikon Linkedin ikon Service ikon Location Pin Magasin Indent Snapchat ikon Bruger avatar YouTube ikon Brands Search Reset Icon
Portræt

7 skarpe til blomsterstylisten

Denis Bjerregaard er en af Danmarks bedste stylister og beskæftiger sig primært med interiør, livsstil og smukke opsætninger. Til denne sæson har Denis kreeret Magasins smukke blomsterkampagner.

Denis Bjerregaard er en af Danmarks bedste stylister og beskæftiger sig primært med interiør, livsstil og smukke opsætninger. Til denne sæson har Denis kreeret Magasins smukke blomsterkampagner og vi har derfor fanget super-stylisten til en snak om kreativitet, bolig og hvor man absolut ikke må glemme at gå på blomsterjagt.

Hvordan blev du stylist?
”Den første stylingopgave lavede jeg i 2002 og derfra fik jeg blod på tanden. Gennem mit daværende arbejde som dekoratør mødte jeg Kim Grenaa og Uffe Buchard fra DANSK Magazine og de fik mig i gang.”

Hvad er de største blomstertendenser for 2017 og hvordan afspejles det i kampagnen?
”På boligfronten er der virkelig mange farver på alt fra puder og pynt til selv køkkenmaskinerne – det er nok en af de største tendenser. Samt at bringe botanikken indendørs i form af planter eller blomster. Her rammer vores blomsterkampagne begge tendenser – blomsteruniverset er farveinddelt, hvilket skaber dybde og ro. Det er også en god måde at bruge farve på i boligen.”

Hvad var det sjoveste ved at skyde kampagnen?
”Alle de smukke blomster! At lege med blomster og de forskellige former og farver gør mig altid glad.”

Hvordan arbejder man med at style sådan en kampagne? Er det ikke besværligt?
”At få farver og former til at spille sammen er jo en stor del af det at arbejde med styling, men blomster er jo levende, så det kan godt være en udfordring at få kombinationerne til at falde på plads. Og så skal man tænke på, at de skal holde sig friske under de varme foto-lamper – så hvis de er sarte, skal der arbejdes hurtigt, inden de visner i varmen. Det er nok den største udfordring.”

Hvilke blomster vil du allerhelst have i dit hjem for tiden – og hvorfor?
”Av. Jeg er faktisk ikke den bedste til at have blomster derhjemme. Jeg har planter over det hele og jo større, de er, jo bedre. Men skal det være blomster, så elsker jeg franske tulipaner lige inden de visner eller hvide Scabiosa.”

hvor finder du inspiration?
”Overalt. Inspiration er jo en sjov størrelse, der opstår i det øjeblik, jeg ser noget uventet, der vækker min interesse.”

Hvilken sted skal man bare opleve, hvis man er vild med blomster?
”Et smut forbi The Chelsea Flower Show i London, som både er blomster, planter og havekunst -og så SKAL man holde godt øje med Julius Iversen, som har blomster i blodet og kunst i fingrene.”