Magasin.dk bruger cookies
For at give dig en bedre oplevelse gemmer vi dine informationer om dit besøg på magasin.dk Læs mere
Arrow left Arrow Right Menu ikon Checkmark Close Facebook ikon Favorit ikon Instagram ikon Linkedin ikon Service ikon Location Pin Magasin Indent Snapchat ikon Bruger avatar YouTube ikon Brands Search Reset Icon
Arrow left Arrow Right Menu ikon Checkmark Close Facebook ikon Favorit ikon Instagram ikon Linkedin ikon Service ikon Location Pin Magasin Indent Snapchat ikon Bruger avatar YouTube ikon Brands Search Reset Icon
Portræt

Når to verdener mødes Vi er vilde med Les Deux

En t-shirt blev til et fælles møde mellem to unge mænd, der den dag i dag kan bryste sig af at have skabt et succesfuldt brand sammen. Vi har mødt den ene halvdel bag mærket Les Deux.

To kammerater, Andreas Von der Heide og Virgil Nicholas, startede i 2009 brandet, Les Deux, der i dag har vokset sig til en stærk lille forretning. Og det hele startede med en t-shirt, som Virgil Nicholas havde på, og som Andreas Von der Heide fandt overmåde cool. Så hvorfor ikke få den ud i verden? En drøm var født.

To verdener mødes

”Les Deux” betyder ”De to” på fransk, og skal forstås som to verdener, forskelligheder og mødet mellem de to unge mænd, der hurtigt begyndte at drømme helt store drømme om at skabe en verdensomspændende virksomhed. Og det på trods af, at de ikke havde brancheerfaring eller viden om kvaliteter. Men gåpåmod? Det havde de en overflod af.

Og det bragte dem vidt og bredt, da de i 2010 fik leveret samples og kørte land og rige rundt for at sælge t-shirts. Men kun to ud af de 50 butikker, drengene besøgte, sagde ja tak til den t-shirt, der skabte grundlaget for Les Deux. I dag har Les Deux omkring 500 forhandlere i Europa, og en fuld kollektion bestående af alt fra caps til sweats og bukser.

En kasket

Makkerparret har oplevet mange op og nedture i løbet af de seneste seks år. Og drengene har flere gange været i tvivl om, hvilken vej de skulle gå. Men heldigvis valgte de Les Deux. For en kasket skulle kort tid efter blive en kæmpe succes både herhjemme og i Norge.

”Det var første gang, jeg tænkte, at vi havde gang i noget, der kunne blive rigtig godt. Nedturen kom, da vi blev omtalt som et capbrand og skulle bevise os selv som et tøjbrand. I dag har vi teamet og produkterne, der kan flytte os til næste niveau internationalt, så nu er det fokus, hårdt arbejde og eksekvering,” siger Andreas Von der Heide.

Ikke bundet af regler

Når vi spørger de to drenge om, hvad nøglen til deres succes med Les Deux har været, kommer der et lidt overraskende svar:

 

”Les Deux’ succes bunder i, at vi er autodidakte i alt, hvad vi laver. Vi er ikke bundet af regler og normer, som man ser, andre designvirksomheder er slaver til. Vi er en lille men stabil organisation, som er meget agile, hvorfor vi kan lave anderledes tiltag, som modebranchen behøver,” siger Andreas Von der Heide.

Med hensyn til fremtiden for Les Deux, er målet på lang sigt at skabe en verdensomspændende Les Deux-familie på tværs af grænser og kulturer. Og med det gåpåmod og den ambitiøse eksekvering, drengene har fremvist indtil videre, er vi ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes.


Du kan få fingrene i Les Deux i Magasins forretninger og på Magasin.dk.